Page 8 - B&U-rekrutteringshæfte - DCU
P. 8

8



            •  Overvej om der i lokalområdet findes ak-       •  Tænk ud over jeres egen disciplin – der
               tiviteter eller lokationer, som kunne være       findes landevejsklubber, MTB-klubber og
               oplagte at samarbejde med omkring jeres          BMX-klubber med mange B&U-medlemmer,
               arrangement. Eksempelvis byfest, markeds-        som også kunne have interesse i jeres arran-
               dag, idrætsdag, elite- eller motionscykelløb,    gement.
               det lokale storcenter eller en lokal forret-    
               ning. Sådan vil det kunne sikres, at der er    •  Tag kontakt til andre idrætsklubber i lokal-
               mange mennesker til stede omkring arrange-       området, måske kunne jeres arrangement
               mentet, og samarbejdspartneres platform vil      være et godt tilbud om en alternativ aktivitet
               også kunne bruges i markedsføring af arran-      for deres medlemmer.
               gementet og derved tiltrække endnu flere        
               deltagere. Det lokale storcenter har givetvis   •  Hvis der i klubben findes frivillige, som har
               flere følgere på facebook end jeres klub har.    tid i dagtimerne og har mod på at håndtere
               Tilmed kan en samarbejdspartner potentielt       mange børn på en gang, så kan I også tage
               være interesseret i at støtte arrangementet      jeres arrangement med ud på skoler, SFOer
               og klubben økonomisk eller være med til at       og institutioner i lokalområdet. At tilbyde
               løfte selve afviklingen af arrangementet.        en færdig aktivitet til lærere og pædagoger
                                                                kan være et kærkomment tilbud, og på den
            •  Informer kommunen om jeres planlagte             måde vil mange børn, som ikke normalt vil
               arrangement og forhør jer om mulighederne        møde op til et arrangement, få mulighed for
               for støtte til afviklingen, og om arrangemen-    at stifte bekendtskab med cykelsporten.
               tet med fordel kan tilpasses en lokal strategi    
               for tilbud til børn og unge.                   At komme omkring alle disse markedsførings-
                                                              tiltag på en gang kan være vanskeligt at over-
            •  Promover jeres arrangement internt i cykel-    komme, så håndpluk de tiltag som giver me-
               miljøet, både centralt på DCUs medlemsfo-      ning for jeres klub og i jeres lokalområde.
               rum på Facebook, men specielt også blandt
               andre cykelklubber i regionen. Måske vil       Held og lykke med at få fortalt omverdenen om
               disse klubber dele arrangementet i deres       jeres arrangement!
               netværk, sådan at det kan nå endnu bredere
               ud, og måske kan jeres arrangement også
               være et tilbud til naboklubbernes nystartede
               ryttere.
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13