Page 7 - B&U-rekrutteringshæfte - DCU
P. 7
7
Markedsfør jeres
arrangement!
Klubbens rekrutteringsaktiviteter kan være nok så veltilrettelagte, men for at
opnå et stort fremmøde, så er det centralt, at arrangementet bliver markedsført
på den rigtige måde, sådan at det kommer ud til flest mulige børn og unge i
lokalområdet. Herunder er en række tips til metoder som kan anvendes.
• Udnævn en markedsføringsansvarlig for re- • Afdæk lokale facebooksider som rækker ud
krutteringsaktiviteten - gerne en person der over cykelmiljøet, Feks ”Hvad sker der i *by-
er ferm i sociale medier. navn*?”, ”postnummer”-grupper, Aktiviteter
for børn i *bynavn*, lokale facebook-sider
• Lav plakat på baggrund af skabelonen fra for kultur, skoler og institutioner mm. Del
dette aktivitetskatalog eller lav plakat fra facebookbegivenheden i disse grupper
bunden
• Del facebookbegivenheden på klubbens
• Lav plakaten i lille format så den kan anven- facebookside og bed på det kraftigste alle
des som flyer, eller til facebook-begivenhed medlemmer om at dele opslaget, tryk deltag
og kommentere opslaget sådan at det kan
• Opret jeres aktivitet som facebook-begiven- nå ud i medlemmernes netværk.
hed, som kan deles og hvor interesserede
kan markere deltagelse. Anvend plakaten • Opfordr medlemmer til at invitere deres
som coverbillede på begivenheden. Sørg for venner, familie, kollegaer eller klassekamme-
at der løbende er aktivitet på begivenheden rater til arrangementet. Giv evt. medlemmer
op til arrangementet flyers som de kan give videre.
• Overvej om der i lokalområdet findes cy- • Tag kontakt til lokale institutioner og sko-
kelambassadører som kan anvendes i pro- ler(evt idrætslærere) og fortæl om arrange-
movering af arrangementet. Dette kan være mentet. Hæng evt plakat op på skolerne/i
en professionel rytter fra lokalområdet, eller institutionerne og aflever flyers, til uddeling.
det kan være jeres nuværende B&U-rytte-
re, som fortæller/viser glæden ved at være • Tag kontakt til lokale medier, og få dem til
medlem af klubben og fortæller om det at lave et opslag i lokalavisen, eller omtale
kommende arrangement for nye-ryttere. Op- arrangementet i deres medier. Inviter dem
tag kort video med ambassadører og produ- evt til at være en del af arrangementet, hvor
cer et kort indslag som postes på facebook- den kan få mulighed for at producere en
begivenheden. reportage fra arrangementet og måske til-
med promovere arrangementet aktivt op til
afholdelsen. Spørg medier (og evt kommune)
om de vil være medarrangør på facebook-
begivenheden, sådan at begivenheden også
kommer ud til deres facebookfølgere.
Fortsættes